Propositieontwikkeling
Het ontwikkelen van de juiste propositie voor je klanten
De meeste bedrijven hebben geen gebrek aan ideeën. Wél ontbreekt het vaak aan een gestructureerde manier om deze uit te werken in een klantgerichte propositie die realiseerbaar is. Hoe pak je het ontwikkelen van een propositie op een gestructureerde manier aan? Welke methoden en technieken zijn handig in te zetten?
Het propositiehuis
Vragen die veel bedrijven hebben, zijn:
- Wanneer start propositieontwikkeling?
- Hoe pak je propositieontwikkeling aan?
- Hoe bepaal je welke propositie de beste is?
- Hoe vertaal je de propositie in een implementatieplan?
- Hoe meet je of je de gewenste baten realiseert?
Als bedrijf houd je continu voeling met de markt. Je spreekt klanten en prospects, houdt concurrenten in de gaten en veranderingen in de techniek en wet- en regelgeving. Vooral om te kunnen besluiten of je je product- of dienstenportfolio moet aanpassen.
De training Propositieontwikkeling

De driedaagse training “Propositieontwikkeling” is een praktijkgerichte training waarbij de doelstelling is om gedurende de training een of meer echte proposities te ontwikkelen. Op deze manier verkrijg je op een interactieve en praktische manier inzicht in de theorie en de praktijk. Na deze training kun je je nieuwe vaardigheden meteen toepassen in je dagelijkse werk en je propositie verder aanscherpen.